Följ min blogg med bloglovin

Krokom

Hallooj. Idag vaknade jag vid 10. Då gick jag ner. Och då skulle Brittis och Eric till Biblo och se när det öppnade och Monika som bibliotikarien hette kännde Brittis. Så då fick vi komma in och låna böcker... Men sen fortsatte dom upp till Ica. Och jag gick med böckerna hem.  När jag kom in så satt mamma och såg tv och pappa och Julia sov. Såjag satte och såg med mamma någon skreckare. Tills brittis och eric kom, för då skulle brittis göra frukost.  Och vid 12 så var frukosten klar.  Te och smörgås..   Men vid 2 så for vi till Krokom, först for vi till gamla lanthandeln. Och då fotade jag där. Vi fikade oxå där. En mazarin och en biskvie drack ekologisk hallon läsk. Gott.  Gick sen ut i trägården för att fota , det fanns 2 elr 1 igelkottar , Men dom var i en liten koja och dom sov.. Så på kvällarna släper dom ut dom. Och då kanseke vi ska och se dom, Och då kommer jag att fota dom,Och jag kan och får.  Sen efter lanthandeln for vi till frösö handtryck, där fanns kuddar, och massor med andra textil saker. Pappa köpte ett pennfodral och förkläde till Julia och till eric en kudde..  Men jag tänkte spara pengarna till något annat.  Därefter for vi och inhandlade bröd, Fika oxå. Fortsatte till en Resturang för att äta. Åt något äkligt. Så åt upp eric´s pommes och mamma´s fisk. Efter maten for vi till kläd-dax krokom.  Och där hittade jag en tröja som var på rea för 100:- Och så köpte mamma en tröja till mig för att julia och eric fått annat på textilaffären.  Men då hittad julia en tröja och eric oxå en tröja och då betalade pappa. men på riktigt skulle dom betala själv. så när vi far till Östersund så ska jag få något , men inte julia och eric. Och när vi satt och fikade så räknade mamma ut igentligen hur mycket jag skulle få om man fäknade hur mycket mer pengar som julia har fått , så är det 300:- Coolt ... Så mamma kan köpa något till mig för ca.300:-  Så då ska jag hitta mig något riktigt bra.

Nu har jag precis fikat och det var gott.  Men nu sitter jag och skriver. som ni ser..  Ska se på tv sen, tror jag.  Eric har gått och sova så nu slipper jag han. Pust.  har kommer lite bilder från idag och igårdagens dag.

  
Lite suddig bild.

 
Åres chokladfabrik

 
Åre choklad


 Åre chokladfabrik.. Tilllagning på choklad

 

Inrednings affär : 76 Kvadrat , Utsikt mot fjällen.

  Åre chokladfabrik

Kommentarer
Postat av: catta

Söt bild på dig :) !

2009-07-11 @ 22:07:40
URL: http://bloggcattas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0